Podczas lekcji biologii i geografii, uczniowie wprowadzani są w arkana niezwykle zróżnicowanego świata przyrody. Szkoła poza możliwością zapoznania się z treściami przewidzianymi podstawą programową, angażuje dzieci w sytuacje globalnie istotne. Tak się stało i tym razem. Katastrofa przyrodnicza, którą spowodowały pożary buszu w Australii, jest zjawiskiem bez precedensu, wobec którego nie mogliśmy pozostać obojętni. Podczas lekcji geografii, uczniowie przeanalizowali z nauczycielem skalę pożarów, ich przyczyny i skutki, te widoczne gołym okiem i długofalowe. Podjęli dyskusję o istocie odpowiedzialności każdego z nas za zmiany klimatyczne. Uczniowie wykazali się dużą dojrzałością podczas prezentacji oraz dyskusji. To ważne, aby młode pokolenie szanowało przyrodę i potrafiło wykazać solidarność ze społeczeństwami dotkniętymi klęską żywiołu.
Małgorzata Szura