Wielkanocne spotkanie z Zającem
Wielkanocna niespodzianka – spotkanie z Zającem!
Tuż przed świętami Wielkanocnymi uczniów klas I–III odwiedził wyjątkowy gość – sam Zając Wielkanocny! Nikt się go nie spodziewał, dlatego radość dzieci była ogromna.
Zając nie tylko przyszedł w odwiedziny, ale zaprosił wszystkich do wspólnej zabawy i tańca. Kolorowa muzyka, dużo śmiechu i radosne pląsy sprawiły, że ten dzień na długo zostanie w pamięci uczniów.
Na zakończenie Zając poczęstował dzieci słodkimi cukierkami i zrobił sobie z nimi pamiątkowe zdjęcie.
To była wspaniała chwila pełna świątecznej magii i radości!
Daria Supel
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
Kolorowa przygoda klas drugich w Funzeum
11 kwietnia uczniowie klas drugich wybrali się na wycieczkę do Funzeum w Gliwicach – niezwykłego miejsca, w którym nauka łączy się z zabawą i wyobraźnią.
Podczas wizyty dzieci wyruszyły w barwną podróż po tęczy, odkrywając tajemnice sztucznych źródeł światła oraz zjawisk związanych z jego odbiciem. Każde z tych doświadczeń było nie tylko ciekawe, ale również inspirujące i dostosowane do wieku uczestników.
Uczniowie wzięli również udział w warsztatach, podczas których samodzielnie przeprowadzali proste eksperymenty. Dzięki temu mogli nie tylko dobrze się bawić, ale także rozwijać swoje zainteresowania i zdobywać wiedzę w praktyczny sposób.
Z wycieczki wszyscy wrócili uśmiechnięci i pełni wrażeń!
Daria Supel
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
Zebrania z Rodzicami - kwiecień 2025
Wielkanoc 2025
Dołączamy do Drużyny Inki
10 kwietnia 2025r. gościliśmy w naszej szkole panią Kingę Smoleń z opolskiej delegatury IPN, która spotkała się z uczniami klas VII i VIII, by zapoznać ich z projektem „Drużyna Inki”.
Cele projektu zakładają upamiętnienie postaci Danuty Siedzikówny – sanitariuszki Armii Krajowej, bohaterki podziemia antykomunistycznego oraz promowanie patriotyzmu i cnót obywatelskich wśród młodzieży. Pomysł ten połączono z praktyczną nauką udzielania pierwszej pomocy, co ma prowadzić do rozwijania odpowiedzialności, gotowości do niesienia pomocy oraz umiejętności ratowniczych – zgodnie z wartościami, które wyznawała Inka.
Projekcja filmu przybliżającego postać Danuty Siedzikówny oraz obrazowe przykłady różnych zachowań młodzieży, zarówno w realnym życiu jak i w świecie wirtualnym, pomogły zrozumieć zebranym, czym jest etyczne zachowanie i szacunek wobec drugiego człowieka. Praktyczna nauka resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomie poszerzyła umiejętności uczniów w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Prezentowanie właściwych postaw obywatelskich, okazywanie szacunku bohaterom, właściwe zachowanie w miejscach pamięci narodowej i różnych sytuacjach codziennych to przejawy naszego patriotyzmu.
Barbara Puchała
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
Kreatywne lekcje przyrody
Ostatnie kilka lekcji przyrody w naszej szkole okazały się niezwykle kreatywne i edukacyjne. Uczniowie mieli okazję zgłębić tajniki funkcjonowania ludzkiego ciała, tworząc modele czterech kluczowych układów: oddechowego, krwionośnego, pokarmowego oraz ruchu.
Uczniowie klas czwartych z entuzjazmem przystąpili do zadania, wykorzystując różnorodne materiały, takie jak karton, słomki, balony i plastelinę.
W trakcie tworzenia modeli układu oddechowego uczniowie mogli zobaczyć, jak powietrze przemieszcza się przez drogi oddechowe, a w przypadku układu krwionośnego – jak krew krąży w organizmie. Model układu pokarmowego pokazał proces trawienia, a układ ruchu uwidocznił, jak mięśnie i kości współpracują, aby umożliwić nam poruszanie się.
Ta interaktywna forma nauki okazała się nie tylko pouczająca, ale także niezwykle angażująca. Uczniowie z uśmiechem na twarzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami, a wspólna praca nad modelami zacieśniła więzi między nimi. Lekcje przyrody, dzięki kreatywnemu podejściu, stały się nie tylko okazją do zdobycia wiedzy, ale także do rozwijania umiejętności współpracy i myślenia krytycznego.
Patrycja Pryszcz
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
OZE na lekcji geografii
Lekcja geografii poświęcona odnawialnym źródłom energii to doskonała okazja do zrozumienia, jak wykorzystanie naturalnych zasobów może przyczynić się do ochrony środowiska. W trakcie ostatnich zajęć uczniowie klasy siódmej mieli możliwość zapoznania się z rodzajami energii odnawialnej, m.in. z energią wiatrową i słoneczną.
Podczas lekcji wykorzystano modele energetyczne, które ilustrowały działanie turbin wiatrowych oraz paneli słonecznych. Modele te, podarowane przez Urząd Gminy Zębowice, pozwoliły uczniom na praktyczne zrozumienie, jak te technologie funkcjonują i jakie korzyści niosą dla naszej planety. Uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak energia wiatrowa jest przekształcana w energię elektryczną, a także jak panele słoneczne zamieniają światło słoneczne w energię.
Dzięki tym interaktywnym pomocom dydaktycznym, uczniowie nie tylko zdobyli wiedzę teoretyczną, ale także mogli w praktyce zobaczyć, jak odnawialne źródła energii mogą być wykorzystywane w codziennym życiu. Lekcja wzbudziła duże zainteresowanie i zaangażowanie uczniów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoimi pomysłami na wykorzystanie energii odnawialnej w przyszłości. To ważny krok w kierunku budowania świadomości ekologicznej wśród młodego pokolenia.
Chcielibyśmy serdecznie podziękować Urzędowi Gminy Zębowice za podarowanie interaktywnych modeli edukacyjnych. Te cenne materiały edukacyjne nie tylko wzbogacają naszą pracownię przyrodniczą, ale również inspirują uczniów do zgłębiania tematyki odnawialnych źródeł energii. Dzięki wsparciu Urzędu Gminy, mamy możliwość kształcenia świadomych ekologicznie obywateli. Jeszcze raz dziękujemy za to cenne wsparcie, które z pewnością przyniesie długoterminowe korzyści dla naszej społeczności.
Patrycja Pryszcz
Wizyta uczniów 2a w Gminnej Bibliotece Publicznej w Zębowicach
1 kwietnia uczniowie klasy 2a odwiedzili Gminną Bibliotekę Publiczną, gdzie wzięli udział w ciekawych zajęciach pt. „Co rusałki robią wiosną?”.
Podczas spotkania dzieci miały okazję wysłuchać książki „Bardzo głodna gąsienica”, obejrzeć edukacyjne filmiki o rozwoju i rodzajach motyli, a także aktywnie poszukiwać ilustracji wśród bibliotecznych zbiorów. Na zakończenie każdy uczeń wykonał własnego, kolorowego motyla w ramach pracy plastycznej.
Dziękujemy Gminnej Bibliotece Publicznej za inspirującą lekcję i gościnność!
Daria Supel
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
ŚWIATOWY DZEIŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU „Razem dla autyzmu”
2 kwietnia to ważna data w kalendarzu dla osób ze spektrum autyzmu i ich bliskich.
Statystyki wskazują, że w Polsce jest około 30 tyś. osób, w tym 20 tyś. dzieci. Wraz z rodzinami daje to grupę blisko 100 tyś. osób.
Głównym przesłaniem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej i propagowania wiedzy na temat spektrum autyzmu, zaś motywem obchodów jest kolor niebieski. To ukłon w kierunku osób dotkniętych autyzmem i ich rodzin.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to dobra okazja do pokazania naszej życzliwości, otwartości i tolerancji wobec drugiego człowieka. Wspólnie możemy zwiększyć społeczną integrację osób z autyzmem, wspierać ich w dążeniu do samodzielności, przełamywać izolację i krzywdzące stereotypy.
Agnieszka Chrzęstek
21 marca klasy I-III obchodziły Pierwszy Dzień Wiosny.
Tego dnia dzieci przyszły do szkoły ubrane w wiosenne kolory i tematyczne akcenty. Rozpoczęliśmy od energetycznej zumby – uczniowie tańczyli na świeżym powietrzu do radosnych piosenek. Następnie wspólnie zaśpiewali wiosenne utwory.
Po części muzycznej wyruszyliśmy z gaikiem na spacer po ulicach wsi, ogłaszając nadejście wiosny. W trakcie przemarszu dzieci śpiewały, słuchały wiosennych melodii oraz uważnie obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie.
Po powrocie do szkoły uczniowie mieli okazję wykazać się kreatywnością – malowali wiosenny krajobraz na folii, tworząc barwne i radosne dzieła.
Tego dnia obchodziliśmy również Światowy Dzień Zespołu Downa. Uczniowie pamiętali o założeniu kolorowych skarpetek nie do pary, okazując w ten sposób solidarność i wsparcie dla osób z Zespołem Downa.
To był dzień pełen ruchu, muzyki i radości, który na długo pozostanie w naszej pamięci!
Daria Supel
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ