Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów i rodziców
KLIKNIJ >>> https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna-dla-uczniow-i-rodzicow
Zmiana planu + warsztaty H2O
- Zmiana planu
- zakończenie zajęć WdŻ w kl. VIa, VIb, VII oraz zajęć z doradztwa zawodowego w klasie VIII
- rozpoczęcie zajęć WdŻ w kl. IV, V, VIII oraz zajęć z doradztwa zawodowego w kl. VII
- Warsztaty H2O
Drodzy Uczniowie klas VIa, VIb i VII
W dniu 2 lutego br. tj. wtorek od godz. 08:55 do 13.30 - odbędą się w ramach projektu Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym czyli H20 dla BIO lekcje online na platformie TEAMS wg harmonogramu zgodnie z planem lekcji obowiązującym w szkole.Na kanale H2O w Teams’ie znajduje się link do zajęć warsztatowych.
Proszę kliknąć w niego i wziąć udział w zajęciach.
LEKCJA 2
Zajęcia nr 1: 8:55 - 9:40 - pracownia 1, nazwa: Woda życia, prowadzący: Kamila Luzar
LEKCJA 3
Zajęcia nr 2: 9:50 - 10:35 - pracownia 2, nazwa: Strażnicy czystej wody, prowadzący: Aleksandra Łukaszewicz
LEKCJA 4
Zajęcia nr 3: 10:40 - 11:25 - pracownia 3, nazwa: Zaroślówka, prowadzący: Nicola Więdłocha
LEKCJA 5
Zajęcia nr 4: 11:45 - 12:30 - pracownia 4, nazwa: Stacja meteo, prowadzący: Dorota KrawiecLEKCJA 6
Zajęcia nr 5: 12:40 - 13:25 -pracownia 5, nazwa:Moc natury, prowadzący:Anna GrabińskaUwaga Uczniowie - proszę zapoznać się z zasadami lekcji online
1.Zasady zajęć online:
* obecność - LIKE,
* zgłaszanie - ŁAPKA- możliwość zabierania głosu zgodnie z normami społecznymi,
* wyłączenie kamer i głośników podczas pracy
* włączanie kamer (opcjonalnie) i głośników podczas zabierania głosu
* aktywność na zajęciach - odpowiadanie na pytania lub wysnuwanie własnych opinii
* materiały do zajęć znajdują się w pliku o tym samym tytule
* wklejenie linków przez animatora prowadzącego warsztat przed zajęciami lub w trakcie zajęć
Zebrania online z Rodzicami
Wielka Oriestra Świątecznej Pomocy 2021
31 stycznia br. odbędzie się 29 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Finał odbędzie się w Warszawie skąd będzie prowadzona transmisja telewizyjna, w której będą ogłoszone efekty zbiórki funduszów na zakup nowoczesnych urządzeń medycznych dla oddziałów laryngologicznych i diagnostyki głowy.
W 2021 roku Fundacja WOŚP ma zamiar zebrać pieniądze na zakup takich sprzętów jak m.in.:
-zestawy endoskopów laryngologicznych
-endoskopy giętkie
-zestawy endoskopów sztywnych do oceny górnych dróg oddechowych
-egzoskopy
-lasery diodowe
-nawigacje optyczne otolaryngologiczne
-koblatory do operacji migdałków
-aparaty USG i RTG
-kardiomonitory
-lampy czołowe
-lampy operacyjne
-polisomnografie do diagnostyki bezdechu sennego
Ty też możesz pomóc.
Pieniądze można wpłacać przez internet oraz do wrzucać do puszek. Najbliższe puszki znajdziesz w sklepach w Zębowicach, Radawiu i Kniei.
Link do przelewu online: https://www.wosp.org.pl/fundacja/jak-wspierac-wosp/wesprzyj-online
Więcej informacji o akcji znajdziesz na stronie- https://www.wosp.org.pl/
Podziękowanie za udział w akcji "Razem na Święta"
Ankieta w ramach projektu Centrum Wsparcia Doradczego (CWD)
Na prośbę Urzędu Gminy Zębowice zamieszczamy do wypełnienia Ankietę w ramach projektu Centrum Wsparcia Doradczego (CWD)
Ma ona na celu poznanie opinii mieszkańców, o miejscu, w którym żyją, sposobach korzystania z usług publicznych i potrzebach w tym zakresie. Badanie mieszkańców to ważne i cenne źródło informacji, a jego wyniki, podobnie jak pozostałych badań i innych danych będą wykorzystane w pogłębionej diagnozie i pomocne w opracowaniu strategii rozwoju Partnerstwa. Wypełnienie ankiety zajmie Państwu ok. 15 minut. Zachęcamy i zapraszamy Państwa do udziału w badaniu.
Wyniki, po opracowaniu, będą przedstawione publicznie w formie zbiorczego raportu.
Ankieta będzie aktywna w dniach: 19.01.2021 – 02.02.2021
Link do ankiety: https://zmp-ankiety.pl/ankieta.php?id=vtz0j4jdv7pzj7mks97i9pv0
18 stycznia 2020 r. Powrót do szkół klas I-III – rekomendacje ministra edukacji dla dyrektorów (aktualizacja)
W zaleceniach sanitarnych dla klas I-III szkół podstawowych znalazły się zasady dotyczące m.in. przyporządkowania stałych nauczycieli do grup uczniów czy też ograniczenia kontaktowania się uczniów z innymi klasami. Większość z nich opiera się na zapisach znanych już z września 2020 r. Wytyczne będą już obowiązywać po feriach - od 18 stycznia klasy I-III wracają do szkół.
Powrót do szkół – jedynie w reżimie sanitarnym
Jak zapowiedział minister zdrowia 11 stycznia - uczniowie najmłodszych klas szkoły podstawowej od 18 stycznia, czyli zaraz po feriach zimowych, wracają do nauki stacjonarnej. W związku z tym, przygotowano wytyczne sanitarne dla szkół podstawowych, które dyrektorzy muszą opracować i wdrożyć przed powrotem uczniów do szkół. Wytyczne przygotowane zostały przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny:
- do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji,
- uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. Opiekunowie mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując dystans minimum 1,5m od pozostałych dzieci i opiekunów, z zasłoniętymi ustami i nosem,
- rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej,
- jedna grupa uczniów (klasa) ma przebywać w wyznaczonej i stałej sali – do grupy mają być przyporządkowani stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie będą prowadzić zajęć stacjonarnych w innych klasach,
- podczas zajęć WF i sportowych należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych,
- dyrektorzy szkoły muszą tak zorganizować zajęcia w szkole, by każda grupa uczniów (klasa) w trakcie przebywania w szkole nie miała możliwości (lub miała ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami, muszą też tak ustalić indywidualny harmonogram/plan dnia (lub tygodnia) dla danej klasy, uwzględniający, m.in. godziny przychodzenia i wychodzenia ze szkoły, korzystania z przerw (nie rzadziej niż co 45 min), korzystania ze stołówki szkolnej i zajęć na boisku
- w szatni, należy udostępnić uczniom co drugi boks, przystosować inne pomieszczenia na szatnię lub wprowadzić różne godziny przychodzenia uczniów do szkoły,
- należy unikać wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, która uniemożliwia zachowanie dystansu społecznego,
- zajęcia świetlicowe powinny odbywać się w świetlicy szkolnej, w miarę możliwości w grupach uczniów z danej klasy oraz w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych, które nie są wykorzystywane do bieżącej nauki,
- zajęcia pozalekcyjne nie powinny odbywać się w trakcie pracy stacjonarnej klas I-III, tylko po jej zakończeniu,
- w miarę możliwości podczas organizowania pracy pracownikom powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka, należy zastosować rozwiązania minimalizujące ryzyko zakażenia (np. nieangażowanie w dyżury podczas przerw międzylekcyjnych, a w przypadku pracowników administracji w miarę możliwości praca zdalna).
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Czytanie jest czynnością, której nic nie jest w stanie zastąpić, nawet najlepsza gra komputerowa czy film. To książka stymuluje nasz umysł, rozwija wyobraźnię, uspokaja i poprawia sen. Dodatkowo pogłębia wiedzę i bogaci słownictwo, poprawia pamięć i myślenie analityczne, a w konsekwencji czyni nas bardziej inteligentnymi i atrakcyjnymi ludźmi. Nie sposób tu wymienić wszystkich zalet tej czynności, stąd ogromnym zadaniem szkoły jest, tuż po rodzicach, rozbudzenie w młodzieży zamiłowania do książek.
Mając na uwadze dobro naszych uczniów, przystąpiliśmy do programu MEN pn. Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspiera finansowo przedsięwzięcia podejmowane przez Organy prowadzące szkoły w zakupie nowości czytelniczych.
Otrzymaliśmy wsparcie w wysokości 12.000 zł, co stanowi 80 % całości kosztów przedsięwzięcia na zakup nowości czytelniczych. Zakupiono ok. 660 książek ( w tym 130 lektur) za kwotę 15 tysięcy złotych. Wśród zamówionych książek znalazły się przede wszystkim te, o które prosili uczniowie w ankietach przeprowadzonych pod koniec poprzedniego roku szkolnego.
Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej oraz języka polskiego opracowały projekty czytelnicze z wykorzystaniem nowości czytelniczych dla poszczególnych oddziałów, a zaplanowane działania ruszyły we wszystkich klasach w ramach kół zainteresowań. Ze względu na specyficzny charakter pracy szkoły, to nauczyciele czytają swoim uczniom za pomocą aplikacji Teams, by w ten sposób zachęcić i rozbudzić potrzeby czytania wśród uczniów.
Tytuły projektów realizowanych w naszej szkole:
- „ 10 niesamowitych przygód Neli. Nela mała reporterka”-kl. Ia i Ib
- „NELA I KIERUNEK ANTARKTYDA”, „NELA I POLARNE ZWIERZĘTA”-kl. IIa i IIb
- „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”. Kl. IIIa i IIIb
- Mistrzowie pięknego czytania. Grzegorz Kasdepke „Ale kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet”. Kl. IV i V
- Wojny dorosłych-historie dzieci. Opowieści o Powstaniach Śląskich. Kazimierz Szymeczko „ Gołąbek niepokoju” – kl. VIa
- Z książką ku wartościom. „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”-kl. VIb
- Wszyscy jesteśmy wyjątkowi. R. J. „ Cudowny chłopak”.- Kl. VII
- Z książką na tropach historii. Markus Zusak „Złodziejka książek”- kl. VIII.
Warto również dodać, że nowe książki znalazły się w zupełnie nowym i przyjemnym otoczeniu, a dokładniej mówiąc, nasza biblioteka została przepięknie wyremontowana i czeka z niecierpliwością na swoich Czytelników. Do zobaczenia.