Wakacje 2020
Podziękowania od klasy VIII
Żeby jeszcze bardziej pozostać w Waszej pamięci i pozostawić widoczny ślad naszej obecności, chcielibyśmy opisać Was, kochani nauczyciele- oczami naszej klasy
J.POLSKI
Już się pierwsza lekcja zaczyna, a Pani Pokorska swą hondą wbija. Spóźniona na lekcję biegnie w pośpiechu i myśli sobie: ,,Co ja tu robię człowieku?”. Gdy wszyscy już siedzą uciszeni w klasie, nagle się pyta: ,, A ćwiczenia macie?”. Wszyscy siedzą z głową spuszczoną: ,, Mówiłam wam, macie je nosić ze sobą”. Kiedy lekcja powoli dobiega końca wszyscy się cieszą, a Pani siedzi płacząca. Dzwonek zadzwonił, wszyscy uciekli- tylko Kamila została, bo od Pani coś chciała.
MATEMATYKA
Druga lekcja- matematyka i wszyscy już wiedzą, co ich czeka. Pan Stellmach, niczym słynny matematyk, przy tablicy Pitagorasa nam tłumaczy. Nagle widzi, że Filip z Kasią ‘coś kręci’ i mówi:
,,Na randkę, to po lekcji”. Szum i hałas w klasie się unosi: ,, To jakaś kpina ‘’- teraz to już go roznosi . Lekcja się kończy, 10.00 wybija: ,, Jutro kartkówka!”- po cichu się odzywa.
J. ANGIELSKI
Kolejna lekcja się zaczyna, oznacza to, że Pani Alina się zbliża. ,, Good morning” mówi, wchodząc do klasy: ,, Dziś powtórzymy sobie wszystkie czasy”. Mówi: ,, Past Simple jest ważny, bo na egzaminie się przyda” i widzi, że tylko Kamila przytakuje, bo tylko ona słucha jedyna. Widząc to, bierze Rafała do odpowiedzi i po chwili się pyta: ,, Czy ty wiesz w ogóle co my robimy na lekcji?”. Po trudnej lekcji wychodzi z klasy i pewnie sobie myśli: ,, Czy oni w ogóle rozumieją te czasy?”.
J. NIEMIECKI
Wszyscy po trudnej lekcji angielskiego siedzą w klasie i myślą sobie: ,,O nie!!! Teraz lekcja niemieckiego!”. Nauczycielka wchodzi do sali, sprawdza obecność i już widzi , że jest kiepsko. Frau Wons wkurzona mówi do klasy: ,, Gadać mi, gdzie są ci spóźnialscy?”. Michał i Daniel wchodzą na lekcje, a pani mówi : ,, Chyba sobie żartujecie, to nie jest normalne, że tak długo jecie!”. Atmosfera w klasie jest już lepsza ,więc: „ Netflixa”- krzyczą z daleka. Na koniec lekcji wszyscy są zadowoleni i grzecznie życzą: ,, miłej niedzieli !”.
W-F
Nadchodzi fajna lekcja, wszyscy się cieszą: ,,Dziś w końcu pogramy w piłkę ręczną”. Pan Sułek jednak woła z daleka: ,, Kto dotknie piłki , to uwaga go czeka!”. Wchodząc na halę, mówi : ,, To co, dziś zaliczamy test Coopera?”. Jednak klasa nie kryje niezadowolenia, a pan Sułek na to: ,, Nie martwcie się, najpierw czekają was tylko skoki, skłony i wygięcia, to są bardzo miłe zajęcia”. Klasa po ćwiczeniach jest zmęczona i na koniec mówi: ,,Do widzenia. ”
RELIGIA
Już prawie koniec lekcji , lecz jeszcze Pan Stasiu będzie nas męczyć. Z gitarą uśmiechnięty wchodzi do klasy i mówi : ,, Wstawać leniuchy , dziś modlitwą zaczynamy”. Wszyscy wyczerpani wstają i się modlą , pan Stasiu o cierpliwość, a reszta o spokój. Po modlitwie krótka cisza i pytanie podstawowe: ,,Czy ktoś umie już modlitwę?”. Kiedy widzi martwe twarze, szybko zmienia swe pytanie. Po chwili słychać tylko: ,,No to dzisiaj temat krótko”. Jednak wszyscy krzyczą w klasie: ,,Pośpiewajmy! pośpiewajmy!.” Tak się kończy nasza lekcja- można rzec, że klasa jest wokalnie bardzo rozwiniętaJ
INFORMATYKA
Kiedy wtorek nadchodzi , wszyscy już wiedzą, że to oznacza lekcję z panią Dyrektor. Każdy chce tylko być przy komputerze i coś z Excelem porobić wreszcie. Gdy wszyscy są już w klasie, pani Dyrektor mówi : ,, Na początek krótko o temacie, a później zabieracie się za zadanie.” Uważnie każdy ją słucha , a później bez żadnego problemu do zadania rusza. Kiedy pięć minut zostaje do dzwonka, każdy woła panią, by dobrą ocenę dostać. Tak pod koniec tej lekcji, z klasy wychodzą sami informatyczni studenci.
Fizyka
Dzwonek dzwoni, oto fizyki pora nadeszła. Pani Sikora do klasy wchodzi i od progu:,, Ciszaaaaa!!!”
- woła. Tłumaczy optykę skomplikowaną- dla większości i tak niezrozumiałą, a niezapowiedziana kartkówka dla osłody- na następną lekcję to tortur metody.
WOS
Lekcja WOS-u się rozpoczyna: ,,Dzień dobry kochani!”- Pan Piotr do nas nawija. ,,Dziś organy samorządu wymieni Jonas, a znajomością kompetencji prezydenta zaskoczy nas … Michał”. Pół lekcji mija na pytania, kolejne na domowe zadania, a na koniec podsumowanie kartkówki- połowa klasy musi wrócić do ”zerówki” J
CHEMIA
No i nadeszła lekcja chemii, to oznacza że dużo się zmieni. Tuż po wejściu do klasy, wszyscy są chętni na przytulasy. Pani Iza dzisiaj trudny temat tłumaczy i ma nadzieję, że nas to nie zniesmaczy. Pyta Damiana: „Co tam pod ławką kombinujesz?" a on na to: ,, Tak, tak pani Izo, ja wszystko rozumiem". Nie chcąc ciągnąc dłużej tematu, mówi tylko: ,, Robaczki moje kochane, to co- lecimy dalej?". Lekcje kończymy z uśmiechem i na przerwę gnamy z pośpiechem.
WDŻ
Przyszła kolej na lekcje "wychowania do życia w rodzinie", mamy nadzieję że szybko minie. Pan Piotr zawsze uśmiechnięty, czasem wkurzony- na lekcje przyszedł trochę spóźniony. Przy sprawdzaniu obecność, pan pyta :,, A co was dzisiaj tak mało?" a my na to: ,, A no wie Pan, ciężka sprawa bo tego, tego i tego ucho, oko i kolano bolało”. Pod koniec lekcji zrobiło się trochę głośno i nagle słychać: ,,Bo pójdę po panią dyrektor" - pan mówi, a my nie zwracając na to uwagi, jesteśmy ciekawi, czy ten tekst nauczycieli jeszcze bawi?. Po dzwonku na korytarz wychodzimy i "Miłego dnia" wzajemnie życzymy.
HISTORIA
Dzień się zaczyna, a Pan Pągowski do szkoły wbija. To nasz historyk kochany, znany i lubiany. Jak saper, klasę przed lekcją rozminuje i przed bombą nas upilnuje. Lekcja historii to czysta przyjemność i na maturze w przyszłości- pewność.
BIOLOGIA I GEOGRAFIA
Specem od biologii i geografii jest pani Szura, każdy to wie, że w całej szkole to poważna figura.
O Wiktorka na każdej lekcji zawsze pytamy, bo w pamięci troskę jego mamusi mamy. Gdy pani Małgosia do odpowiedzi wyrywa, wszyscy pod ławkę dajemy dyla. Za przekazaną wiedzę serdecznie dziękujemy i dobre słowo na zawsze obiecujemy.
Zmęczeni i wyczerpani, do gimbusa wsiadamy i z naszym wspaniałym driverem do domku mykamy!
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020
Szanowni rodzice! Drodzy uczniowie!
Ze względu na wciąż obowiązujący na terenie całego kraju stan epidemii i związane z nim ograniczenia, szkoły nie mogą zorganizować tradycyjnych, uroczystych akademii dla całej społeczności szkolnej. Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 w Publicznej Szkole Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Zębowicach odbędzie się 26 czerwca 2020 r. Świadectwa rozdawane będą przez wychowawców w dwóch budynkach: budynek A ul. Oleska 10 oraz budynek B ul. Oleska 27 A, przy zachowaniu środków bezpieczeństwa sanitarnego. Prosimy, aby rodzice nie wchodzili na teren szkoły. Uczniowie odbierający świadectwa muszą mieć założone maseczki oraz rękawiczki. Po wejściu do szkoły, uczniowie udają się wg harmonogramu na wyznaczone miejsce i zajmują krzesełko ustawione w bezpiecznej odległości. Istnieje możliwość indywidualnego odbioru świadectwa. W takiej sytuacji prosimy telefonicznie umówić się na odbiór świadectwa w sekretariacie szkoły. Osobą uprawnioną do odbioru świadectwa jest uczeń oraz rodzic/prawny opiekun.
Budynek A hala sportowa- ul. Oleska 10 (wejście główne do hali)
Klasa |
Wychowawca |
Godz. |
Osoby współuczestniczące |
VIII |
Ewelina Pokorska |
8.00-8.30 |
Organ prowadzący Dyrektor K. Stellmach S. Kozłowski |
III |
Katarzyna Przybyszewska |
8.40-9.00 |
Dyrektor Pedagog |
II a |
Zofia Laskowska-Qach |
9.10-9.30 |
Dyrektor Pedagog |
Dezynfekcja pomieszczeń |
|||
II b |
Gabriela Langosz |
9.40-10.00 |
Dyrektor Beata Klyszcz |
I a |
Joanna Kowolik |
10.10-10.30 |
Dyrektor Beata Klyszcz |
I b |
Anna Kozłowska |
10.40-11.00 |
Dyrektor Beata Klyszcz |
Dezynfekcja pomieszczeń |
Budynek B sala gimnastyczna – ul. Oleska 27 A (wejście główne do szkoły)
Klasa |
Wychowawca |
Godz. |
Osoby współuczestniczące |
IV |
Katarzyna Madej |
8.00-8.15 |
Wicedyrektor Izabela Jurczyk |
V a |
Dariusz Sułek |
8.20-8.45 |
Wicedyrektor Krzysztof Stellmach |
V b |
Barbara Puchała |
9.00-9.20 |
Wicedyrektor Gizela Kotyś |
Dezynfekcja pomieszczeń |
|||
VI |
Marianna Dylka |
9.30-9.45 |
Wicedyrektor Gizela Kotyś |
VI |
Marianna Dylka |
9.50-10.05 |
Wicedyrektor Gizela Kotyś |
VII |
Marzena Dudkiewicz |
10.15-10.30 |
Wicedyrektor Agata Wons-Wiecha |
Dezynfekcja pomieszczeń |
Dyrektor PSP w Zębowicach
Małgorzata Stelmach
Nauczanie zdalne 22-26 czerwca 2020
Klasa Ia >>> ZOBACZ
Klasa Ib >>> ZOBACZ
Klasa IIa >>> ZOBACZ
Klasa IIb >>> ZOBACZ
Klasa III >>> ZOBACZ
Klasa VI >>> ZOBACZ
Klasa Va >>> ZOBACZ
Klasa Vb >>> ZOBACZ
Klasa VI >>> ZOBACZ
Klasa VII >>> ZOBACZ
Klasa VIII >>> ZOBACZ
Bezpieczne wakacje 2020
Zobacz prezentację:
Powodzenia na egzaminie !
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych
Jak pozbyć się stresu przed egzaminem?
Kto z was nie zaznał tego stanu: drżenie rąk, rumieńce na twarzy, jąkanie się? Stres to nasz nieodłączny gość, niekoniecznie proszony, ale często obecny i kroczący z nami nawet wtedy, gdy go nie chcemy. To monumentalny przeciwnik, którego zmylenie i wyeliminowanie jest trudne, ale kilka sztuczek i można go okiełznać. Poniżej znajdziecie złote rady, jak pozbyć się stresu przed egzaminem.
Pozytywne nastawienie
Zaufajcie sobie, uwierzcie w swoje umiejętności i posiadaną wiedzę. Jeśli wasz poziom przygotowania do egzaminu jest z kategorii tych pożal się Boże, to mimo wszystko liczcie na uśmiech losu. Czarne myśli powodują obniżenie samooceny, a tym samym wzmagają odczucie stresu i napięcia. Zajmijcie swoje myśli czymś innym, np. podumajcie o czekających was wakacjach. Jeżeli trudno jest wam okiełznać rozchwiane emocje, możecie wziąć do ręki jakiś przedmiot i przez pewien czas intensywnie wpatrywać się w niego - badać jego strukturę, kształt, zapach itp. Niektórym pomaga powtarzanie sobie w myślach „Dam radę. Pokonam strach. Odniosę sukces”. Nabranie dystansu, to klucz do sukcesu i zaliczenia egzaminu na najwyższą notę.
Przygotowanie garderoby i innych niezbędnych rzeczy
Na dzień przed egzaminem przyszykujcie sobie strój, długopisy i inne niezbędniki. Nie odkładajcie tego na ostatnią chwilę, bo możecie czegoś zapomnieć, a nawet spóźnić. W dniu egzaminu wyjdźcie wcześniej z domu - lepiej chwilę zaczekać pod salą niż biec na łapu capu.
Relaks
Przed samym egzaminem, postarajcie się wygospodarować wolny czas na rekreację. Umysł musi się zregenerować po ogromnym wysiłku intelektualnym.
Sen
Zarwane noce, ciągłe wkuwanie sprawiają, że czas przeznaczony na sen ogranicza się do minimum. Wymęczony organizm jest podatny na doznawanie negatywnych emocji, a tym samym trudniej jest się wam skoncentrować. Postarajcie się wyciszyć kłębiące w głowach myśli, które niejednokrotnie powodują bezsenność.
Uprawianie sportu
Zacznijcie wykonywać ćwiczenia fizyczne, co spowoduje wydzielanie się endorfin. Efektem tego będzie fakt, że poczujecie się szczęśliwsi, zdrowsi, a zarazem łatwiej przyjdzie wam kontrolowanie stresu. Wieczorny jogging po parku, poranny aerobik, a może szybki spacer z psem?
Słuchanie muzyki
Zaopatrzcie się w słuchawki i odpłyńcie wraz z ulubionymi hitami czy relaksacyjną muzyką. Wytwarza się wtedy hormon szczęścia, poprawiający wasze samopoczucie i ukierunkowujący wasze spojrzenie na pozytywne tory.
Wizualizowanie
Uporządkujcie sobie w myślach plan tego, co was czeka. Wyobraźcie sobie salę egzaminacyjną, swoje miejsce, losowanie zagadnień itp. Przejrzyjcie arkusze z pytaniami z poprzednich lat, przemyślcie odpowiedzi na ewentualne pytania. Dzięki temu nie odczujecie dużego stresu, bo będzie to sytuacja wam znana, a zazwyczaj nowe rzeczy i wydarzenia wywołują niebotyczną nerwówkę.
Ćwiczenia oddechowe
Kontrolowane oddychanie zmniejsza napięcie i rozładowuje negatywne emocje. Możecie zastosować oddychanie przeponowe. Na początku zamknijcie oczy, prawą dłoń połóżcie na brzuchu, a lewą pośrodku klatki piersiowej. Wprowadźcie powietrze do płuc poprzez głęboki wdech nosem i chwilę je potrzymajcie z wypiętym brzuchem. Wykonajcie wydech przez usta i pozwólcie, by brzuch wrócił do pozycji wyjściowej. Jeżeli porusza się brzuch, oznacza to, że oddychacie przeponą i prawidłowo wykonaliście ćwiczenie.
Możecie też zastosować np. oddychanie uwalniające napięcie. Usiądźcie albo połóżcie się w wygodnej pozycji (kręgosłup wyprostowany, ręce i nogi nie skrzyżowane). Wykonajcie głęboki wdech z wykorzystaniem przepony. Zatrzymajcie na moment powietrze. Zróbcie wydech i policzcie go w myślach „raz”. Rachujcie każde wypchnięcie powietrze z płuc w grupach po 4-5 przez 5-10 minut.
Budujące otoczenie
Unikajcie miejsc zbiorowej paniki, bo nasłuchacie się tam tylu nieprawdopodobnych opowieści, że jeszcze bardziej rozchwiejecie swoje emocje.
Zaprzestanie powtórek
Na chwilę przed egzaminem zrezygnujcie z nerwowego powtarzania materiału, bo i tak niczego nowego nie przyswoicie, a spowodujecie tylko jeszcze większy mętlik w głowie.
Dzięki zastosowaniu powyższych rad zwiększycie swoją kontrolę nad sposobem w jaki postrzegacie przeciwności losu. Warto podkreślić, że oprócz negatywnego stresu, jest też pozytywny, który pobudza do działania, dodaje energii i dziarskości. Postarajcie się wyeliminować destrukcyjne wrzenie, które nie ułatwia wam zdania egzaminu i ukierunkujcie swoje emocje w takim kierunku, by zmienić je w ochoczość i nabranie wigoru. Trzy głębokie wdechy, uśmiech na twarzy, wyprostowana postawa i marsz na egzamin.
Powodzenia 😊