Louis Pasteur, Blaise Pascal, Henri Becquerel… A także jedna z niewielu kobiet w tym zacnym gronie Maria Skłodowska- Curie. Z pewnością znacie te nazwiska. Co je łączy? Francja i naukowe odkrycia, dzięki którym na stałe zapisały się w historii i przyczynili się do rozwoju naszej cywilizacji.
Łączy je również pasja, ciekawość świata i otoczenia. Dociekliwość i wytrwałość. By rozwinąć takie cechy pierwszym krokiem w tym kierunku będzie przeprowadzanie przeróżnych eksperymentów ze składników dostępnych w każdej kuchni. Może dzięki temu ktoś zostanie w przyszłości sławnym naukowcem?
17 marca br. klasa 2b zamieniła się w pracownię naukową. Kuchenne eksperymenty w domu lub w szkole to zawsze świetny pomysł na wspólną zabawę. Dzięki takim zabawom pobudzamy kreatywność dzieci oraz rozwijamy w nich pasję odkrywców.
Uczniowie poprzez zabawę uczyli się samodzielnie przeprowadzać wszystkie czynności, od zaplanowania całego procesu, przygotowania składników, opisania poszczególnych etapów, po wykonanie, a prezentowanie i obserwowanie zachodzących reakcji wzbudzała w nich zachwyt.
Wykonane doświadczenia to min.: tęcza na talerzu oraz w szklance, śnieg, który się nie topi, reakcje sody oczyszczonej i octu, które powodują spektakularny wybuch bądź samoistne nadmuchanie balonu. Jak wykonać bańkę w bańce, czy też jak powstają kryształy solne ? Jak wykryć obecność skrobi w produktach spożywczych przy użyciu jodyny? To tylko kilka eksperymentów, które mogliśmy podziwiać tego dnia w naszej klasie, a głównym celem tych działań było zachęcenie dzieci do nauki i do odkrywania piękna, jakiego może ona dostarczyć.
Joanna Kowolik
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ