ROK SZKOLNY 2022/23
- „Gotuj się na zmiany” z Winiary
Głównym założeniem 12. edycji programu „Gotuj się na zmiany” jest edukacja dzieci i młodzieży w trzech obszarach:
- dobrych nawyków żywieniowych,
- ekoświadomości i odpowiedzialnego podejścia do niemarnowania żywności,
- przystosowania do życia w kuchni.
Materiały edukacyjne powstały z uwzględnieniem podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2022/2023 i z możliwością wykorzystania elementów wchodzących w skład programu Laboratoria Przyszłości.
Realizacja:
Odbyły się zajęcia tematyczne:
- Jak wejść w nowy rok z dobrymi nawykami?
- Poznaj dobry skład! Czytaj i wiedz, jakie produkty zaprosić do swojego koszyka!
- Prezentacja podcastu dr Kasia Zadki, specjalistki ds. żywienia i ekspertki programu WINIARY „Gotuj się na zmiany" razem z Godmother, Angeliką Talagą, rozprawiły się z najpopularniejszymi mitami żywieniowymi.
Koordynator programu „Trzymaj formę” Małgorzata Szura
- „Mamy Rady na Odpady”
Cel programu:
„Mamy rady na odpady” – program edukacyjny na terenie województwa opolskiego, którego celem jest kompleksowa kampania edukacyjno-informacyjna na temat gospodarowania odpadami. Wycieczki tematyczne, eventy ekologiczne, konkursy z nagrodami, eko spektakle, film edukacyjny, warsztaty, pokazy i wystawy to tylko niektóre z zajęć i aktywności realizowanych w ramach projektu. Poprzez te działania uczniowie wzbogacą swoją wiedzę na temat prawidłowego postępowania z odpadami, co przyczyni się do czystości naszego otoczenia i ochrony przyrody.
Projekt realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w partnerstwie z Muzeum Wsi Opolskiej, Muzeum Śląska Opolskiego, Związkiem Międzygminnym „Czysty Region” oraz Gminą Kędzierzyn-Koźle.
Realizacja:
- Programem byli objęci wszyscy uczniowie klas 4-8.
- Uczniowie klas 5 uczestniczyli w wyjeździe do Muzeum Wsi Opolskiej, gdzie uczestniczyli w grze terenowej, pokazie kulinarnym, pokazach pracy na krosnach, pokazie drutowania garnków i ostrzenia noży, pokazie cerowania i robienia mydła.
- Uczniowie klas 4 „a” , 4 „b”, 5 „a”, 6 „a”, 7 „a” uczestniczyli w wyjeździe do Kolonowskiego, gdzie na miejscowym wysypisku śmieci młodzież zgłębiała wiedzę dotyczącą recyklingu. Następnie uczniowie udali się do RCRE w Opolu celem uczestnictwa w warsztatach przyrodniczych.
- Wszyscy uczniowie zgłębiali wiedzę dotyczącą prawidłowego postępowania z odpadami, w ramach lekcji przyrody oraz geografii.
Koordynator: Małgorzata Szura
- "SZKOLNY KLUB SPORTOWY" - opiekun mgr D. Sułek
- "WF Z AWF- SPORT KLUBY" - opiekun mgr D. Sułek
- "SPORTOWE TALENTY- PILOTAŻ" -opiekun mgr D. Sułek
ROK SZKOLNY 2021/22
- "LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI" to inicjatywa, której celem było rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Program zakładał doposażenie szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół artystycznych, prowadzonych przez jednostki samorządowe, w nowoczesne narzędzia i pomoce dydaktyczne, potrzebne w kształtowaniu i rozwijaniu zdolności manualnych i technicznych, a także samodzielnego i krytycznego myślenia. Główny nacisk położony był na rozwój kompetencji w szeroko rozumianej tematyce STEAM (nauka, technika, inżynieria, sztuka, matematyka). Publiczna Szkoła Podstawowa w Zębowicach otrzymała 70 tys. złotych na realizację programu.
W skład tego programu wchodziło wyposażenie:
- Wirtualne laboratorium wieloprzedmiotowe wraz z meblami i okularami ClassVR
-Wyposażenie podstawowe. W skład kompletu wchodziły następujące elementy:
- Drukarka z akcesoriami
- Mikrokontroler Arduino
- Stacja lutownicza HOT AIR z grotem 2w1
- Statyw do aparatu i kamer
- Lampy światła ciągłego
- Aparat Sony RX100 III
- Gimbal
- Mikrofon Saramonic Vmic-Mini z Mikroportem
- Laptop Acer Extensa 15
- Usługa wdrożenia i szkolenia (4h)
ClassVR był dostarczany w komplecie ze sprzętem, elementami sterującymi oraz treściami i zasobami dostosowanymi do programu nauczania, zapewniając wszystko, czego potrzebują nauczyciele, aby wprowadzić wirtualną rzeczywistość do klasy. Nauczyciele po szkoleniach wykorzystują zakupiony sprzęt wzbogacając sposób prowadzenia lekcji.
Opiekun: mgr M. Szura
- "Muzeum w podróży – mobilny projekt edukacyjny w Zębowicach"
Cykl bezpłatnych zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym z terenu woj. Opolskiego, które z racji zamieszkania w miejscowościach oddalanych od instytucji kultury mają utrudniony do niej dostęp.
W ramach przedsięwzięcia przygotowywano muzealną ofertę edukacyjną dla dziesięciu placówek oświatowych z terenu naszego województwa, z którymi Muzeum Śląska Opolskiego zawarło umowy partnerskie. Wszystkie działania prowadzone są w siedzibach partnerów projektu. Formuła zajęć dostosowana jest do wieku odbiorców, zaś w ramach każdej lekcji elementy teoretyczne są zintegrowane z modułami warsztatowymi i grami dydaktycznymi. Uczestnikom zajęć przekazujemy także bezpłatną teczkę z kartami pracy, który wykorzystywane są podczas lekcji muzealnych w szkołach
Inicjatywa ma na celu popularyzację sztuki polskiej oraz lokalnego dziedzictwa historycznego i kulturowego wśród dzieci, młodzieży i ich opiekunów oraz członków rodzin, a więc i jednocześnie poszerzenie kręgu odbiorców muzealnej oferty.
Patronat honorowy:
- Marszałek Województwa Opolskiego, Andrzej Buła
- Opolski Kurator Oświaty, Michał Siek
Partnerzy projektu:
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Skorogoszczy, powiat brzeski,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Baborowie, powiat głubczycki,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Reńskiej Wsi, powiat kędzierzyńsko-kozielski,
- Katolicka Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Biadaczu, powiat kluczborski,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Racławiczkach, powiat krapkowicki,
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pokoju, powiat namysłowski,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Zębowicach, powiat oleski,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Łambinowicach, powiat nyski,
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łączniku, powiat prudnicki,
- Zespół Placówek Oświatowych w Leśnicy, powiat strzelecki.
Termin wykonania zadania: 01.07.-30.11.2021
Koordynator Iwona Grabowska
- „Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym, czyli H2O dla BIO”
Projekt realizowany był przez Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji finansowany ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa opolskiego na lata 2014 – 2020. Ze względu na pandemię przesunięto termin zakończenia działań projektowych na 2022 rok. Wszystkie działania projektowe służyć maja podniesieniu świadomości w zakresie bioróżnorodności świata wodnego, wzmocnieniu wiedzy różnych grup społecznych w zakresie ochrony środowiska ze szczególnym uwzględnieniem ochrony wody. W ramach projektu założono realizację szeregu aktywności, które miały pozwolić osiągnąć zamierzone cele. Były to m.in.:
- warsztaty dla dzieci i młodzieży w Zaczarowanym Świecie – Centrum Nauki i Eksperymentu oraz w Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach,
- zielone szkoły,
- festiwale ekologiczne,
- konkursy dla uczniów np.: wiedzy ekologicznej, fotograficzny, malarski oraz dla nauczycieli np.: na najlepszy scenariusz w zakresie bioróżnorodności, na najlepszy program zajęć przyrodniczych w formie innowacji pedagogicznej,
- konferencje dla nauczycieli, pracowników jst i nadzoru pedagogicznego,
- seminaria wyjazdowe do Hydropolis we Wrocławiu,
- wizyty edukacyjne do miejsc edukacji bezpośredniej w Czechach,
- spotkani informacyjne z mieszkańcami gmin Opolszczyzny,
- cykl warsztatów czytelniczych i filmowych z elementami biblioterapii i arteterapii dla przedszkolaków i uczniów,
- cykl warsztatów metodycznych dla nauczycieli,
- event ekologiczny.
Udział naszych uczniów w II półroczu roku szkolnego 2021/2022:
- 9 maja 2022 r. – warsztaty w RZPWE w Opolu – 40 uczniów
- 27 maja 2022 r.- festiwal w RZPWE w Opolu – 13 uczniów
- 27 maja 2022 r.- konkurs ekologiczny
- 22 czerwca 2022 r.- event ekologiczny wieńczący działania projektowe- Moszna 9 uczniów.
- Aktywny udział w uświetnieniu eventu przez nasze uczennice – M. Jendrzej oraz A. Niemiec (wykonanie utworów muzycznych).
Koordynator Iwona Grabowska
„Szkoła pamięta” 2021
„Szkoła pamięta” to akcja Ministerstwa Edukacji i Nauki odbywająca się w okresie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. W ten sposób inicjatywa nawiązuje do polskiej tradycji świąt zadusznych. Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności. W Publicznej Szkole Podstawowej w Zębowicach w roku szkolnym 2020/2021 w akcji wzięli udział najmłodsi uczniowie naszej szkoły – klasy I-III. Dzieci ze swoimi nauczycielami p. Gabrielą Langosz p. Zofią Laskowską -Qach, p. Katarzyną Przybyszewską ,p. Marzeną Dudkiewicz,p. Joanną Kowolik i p. Elżbietą Pyka realizowały następujące działania upamiętniające:
- odwiedzały miejsca pamięci;
- porządkowały groby, zapalili znicze i wspominali osoby ważne dla danej wspólnoty;
- odwiedziły Izbę Regionalną w Zębowicach;
- odszukały w domu pamiątki rodzinne przekazywane z pokolenia na pokolenie, z których fotografii została utworzona przez p.Zosię Laskowską -Qach prezentacja multimedialna. Materiały te zostały wykorzystane podczas zajęć lekcyjnych w klasach I-III i zamieszczone na stronie internetowej naszej szkoły jako pomoc dydaktyczna;
- wykonały tematyczną gazetkę ścienną w szkole;
- utworzyły kącik pamięci pracowników szkół naszej Gminy, którzy już odeszli
Koordynator Elżbieta Pyka
- PROGRAM „TRZYMAJ FORMĘ”
Celem programu jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania pro zdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki.
Realizacja:
- Organizacja „Dnia Zdrowia”, w ramach którego:
- uczniowie przygotowywali propozycję zdrowych, drugich śniadań. Propozycje śniadań oceniła pani dietetyk i wybrała zwycięzców.
- uczestniczyli w spotkaniu z dietetykiem,
-wzięli udział w rozgrywkach sportowych.
- Sportowy „Dzień Dziecka” zorganizowany w szkole.
- Pogadanki z uczniami klasy czwartej i siódmej, na temat aktywnego i zdrowego stylu życia. Tematyka pogadanek obejmowała:
- Bądź aktywny każdego dnia,
- Witaminy - zbawienny wpływ,
- Aktywność fizyczna, wpływ aktywności na organizm,
- Wpływ środowiska na aktywność fizyczną,
- Nawyki żywieniowe - plusy i minusy.
- Wszyscy uczniowie klasy siódmej zapoznali się z BMI, czyli wskaźnikiem masy ciała, każdy z nich obliczał własny wskaźnik i analizował wynik.
- Projekcja filmów dotyczących zaburzeń odżywiania: anoreksji oraz bulimii.
Koordynator programu „Trzymaj formę” Małgorzata Szura
- "SZKOLNY KLUB SPORTOWY" - opiekun mgr D. Sułek
- "WF Z AWF- SPORT KLUBY"- opiekun mgr D. Sułek
ROK SZKOLNY 2020/2021
- "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa:
Czytanie jest czynnością, której nic nie jest w stanie zastąpić, nawet najlepsza gra komputerowa czy film. To książka stymuluje nasz umysł, rozwija wyobraźnię, uspokaja i poprawia sen. Dodatkowo pogłębia wiedzę i bogaci słownictwo, poprawia pamięć i myślenie analityczne, a w konsekwencji czyni nas bardziej inteligentnymi i atrakcyjnymi ludźmi. Nie sposób tu wymienić wszystkich zalet tej czynności, stąd ogromnym zadaniem szkoły jest, tuż po rodzicach, rozbudzenie w młodzieży zamiłowania do książek.
Mając na uwadze dobro naszych uczniów, przystąpiliśmy do programu MEN pn. Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspiera finansowo przedsięwzięcia podejmowane przez Organy prowadzące szkoły w zakupie nowości czytelniczych.
Otrzymaliśmy wsparcie w wysokości 12.000 zł, co stanowi 80 % całości kosztów przedsięwzięcia na zakup nowości czytelniczych. Zakupiono ok. 660 książek ( w tym 130 lektur) za kwotę 15 tysięcy złotych. Wśród zamówionych książek znalazły się przede wszystkim te, o które prosili uczniowie w ankietach przeprowadzonych pod koniec poprzedniego roku szkolnego.
Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej oraz języka polskiego opracowały projekty czytelnicze z wykorzystaniem nowości czytelniczych dla poszczególnych oddziałów, a zaplanowane działania ruszyły we wszystkich klasach w ramach kół zainteresowań. Ze względu na specyficzny charakter pracy szkoły, to nauczyciele czytają swoim uczniom za pomocą aplikacji Teams, by w ten sposób zachęcić i rozbudzić potrzeby czytania wśród uczniów.
Tytuły projektów realizowanych w naszej szkole:
- „ 10 niesamowitych przygód Neli. Nela mała reporterka”-kl. Ia i Ib
- „NELA I KIERUNEK ANTARKTYDA”, „NELA I POLARNE ZWIERZĘTA”-kl. IIa i IIb
- „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”. Kl. IIIa i IIIb
- Mistrzowie pięknego czytania. Grzegorz Kasdepke „Ale kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet”. Kl. IV i V
- Wojny dorosłych-historie dzieci. Opowieści o Powstaniach Śląskich. Kazimierz Szymeczko „ Gołąbek niepokoju” – kl. VIa
- Z książką ku wartościom. „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”-kl. VIb
- Wszyscy jesteśmy wyjątkowi. R. J. „ Cudowny chłopak”.- Kl. VII
- Z książką na tropach historii. Markus Zusak „Złodziejka książek”- kl. VIII.
Warto również dodać, że nowe książki znalazły się w zupełnie nowym i przyjemnym otoczeniu, a dokładniej mówiąc, nasza biblioteka została przepięknie wyremontowana i czeka z niecierpliwością na swoich Czytelników.
Koordynator Iwona Grabowska
- „Gorący rok 1921, czyli 100 lat temu na Górnym Śląsku”- warsztaty dla uczniów
Muzeum Śląska Opolskiego wspólnie z Instytutem Historii Uniwersytetu Opolskiego przygotowały dla młodzieży szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych 45-minutowe zajęcia na temat 100. rocznicy ważnych wydarzeń na Śląsku, do których zaliczamy: marcowy plebiscyt, III powstanie śląskie trwające od maja do lipca oraz podział regionu, którego dokonano w październiku 1921 roku. Prowadzącym wykłady był prof. UO Marek Białokur.
W związku z zaproszeniem do udziału w warsztatach w tej jakże ważnej dla nas tematyce, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w zajęciach wg następującego harmonogramu:
Harmonogram warsztatów:
czwartek, 22.04.21 r.
- godz. lekcyjna-8.55-9.40- klasa VIb-19 uczniów (Teams-kanał Historia)
- godz. lekcyjna-9.50-10.35-klasa IV, V-26 uczniów (Teams-kanał Warsztaty -Powstania)
piątek, 23.04.21 r.
- godz. lekcyjna-8.55-9.40-klasa VIII-23 uczniów (Teams – kanał Historia)
- godz. lekcyjna-9.50-10.35-klasa VII-29 uczniów (Teams – kanał Historia)
- godz. lekcyjna-10.45-11.30-klasa VIa-18 uczniów (Teams – kanał Historia)
Koordynator Iwona Grabowska
- Program edukacji kulturalnej "Szkoła Twórczych praktyk" ( CEO).
Uczniowie klasy VII przystąpili do ogólnopolskiego programu edukacji kulturowej „Szkoła Twórczych Praktyk”. Realizacja projektu odbywała się w dwóch obszarach. W pierwszym uczniowie poznawali europejskie filmy krótkometrażowe udostępnione przez Centrum Edukacji Obywatelskiej na platformie Shortcut „Małe historie, wielkie sprawy”. Tematyka filmów wpisywała się w realizowany przez szkołę program profilaktyczno- wychowawczy. Drugim obszarem aktywności uczniów była ścieżka społeczno- filmowa „ Moja wspólnota, moje miejsce” poświęcona wspólnotowości i najbliższemu otoczeniu . W ramach tych działań uczniowie zrealizowali kilka klipów na wskazany temat, z których jeden został wyróżniony i opublikowany na stronie CEO.
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- "Szkolny Klub Sportowy" - opiekun mgr D. Sułek
- "WF Z AWF- Wprowadzenie"- opiekun mgr D. Sułek
ROK SZKOLNY 2019/2020
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Szkoła przystąpiła do realizacji projektu mającego na celu uatrakcyjnienie księgozbiorów bibliotek szkolnych i pedagogicznych oraz wzmocnienie potencjału i roli bibliotek szkolnych i pedagogicznych.
Pierwszym zadaniem i obowiązkiem szkoły było przeprowadzenie badań dotyczących preferencji czytelniczych uczniów, rodziców i nauczycieli.
Na tej podstawie zostanie sporządzona lista książek do zakupu. Na podstawie propozycji czytelniczych uzyskanych od uczniów i rodziców zasięgnięto opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego na temat zakupu nowych książek do biblioteki.Następnie nawiązano współpracę z Gminną Biblioteką Publiczną.
Nauczyciel biblioteki i wicedyrektor wziął udział w dwóch szkoleniach on-line dotyczących realizacji programu.
Kolejne działania oraz zakup książek są zaplanowane na przyszły rok szkolny.
Koordynator Iwona Grabowska
- „Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym, czyli H2O dla BIO”
Założeniem projektu są działania służące podniesieniu świadomości
w zakresie bioróżnorodności świata wodnego, wzmocnieniu wiedzy różnych grup społecznych w zakresie ochrony środowiska ze szczególnym uwzględnieniem ochrony wody. Projekt realizowany jest przez Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji finansowany ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa opolskiego na lata 2014 – 2020.
Planowane kampanie edukacyjne i działania służące ich realizacji ze względu na obostrzenia zostały zawieszone. Uczniowie zostali zaproszeni do konkursu malarskiego pt. ,,Świat wodny przyrody Opolszczyzny pędzlem malowany”.
Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych szkół podstawowych uczestniczących w projekcie zostali zaproszeni do udziału w konkursie pt. „Najlepszy scenariusz zajęć/lekcji dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie bioróżnorodności”.
Nauczyciele przyrodniczy i koordynator wzięli udział w dwóch konferencjach on-line prowadzonych przez pracowników RZPWE.
Koordynator Iwona Grabowska
- "PoczytajmMy" (CEO)- I semestr.
Szkolny Klub PoczytajMy zrzeszał uczniów klasy VII, którzy przygotowywali spotkania czytelnicze dla młodszych dzieci z przedszkola i klas I-III, włączyli się w akcję Dzień Głośnego Czytania w szkolnej bibliotece oraz opracowali grę terenową -czytelniczy escape room.
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- "Szkolny Klub Sportowy" - opiekun mgr D. Sułek
- "Twórczo z teatrem" (projekt Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu pod patronatem Kuratorium Oświaty w Opolu)- I, II semestr. Uczniowie klas VIII i III gimnazjum obejrzeli przedstawienie Romeo i Julia węgierskiego reżysera, Attila Keresztesa oraz wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez opolskich aktorów, Beatę Wnęk- Malec i Andrzeja Jakubczyka, mogli również zwiedzić miejsca w teatrze na co dzień niedostępne dla widzów.
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- PoczytajmMy (CEO)- II semestr . Kolejną edycję klubu czytelniczego tworzyli uczniowie klasy IV. Podczas spotkań czytali młodszym kolegom z klas I i przedszkola wybrane baśnie, wykorzystując teatrzyk kamishibai. Przeprowadzili akcję czytelniczą we współpracy ze szkolną biblioteką- przygotowali przedstawienie na uroczystość pasowania pierwszoklasistów na czytelników.
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- "Wychowanie przez czytanie- z książką w świat wartości" (Fundacja ABCXXI- Cała Polska Czyta Dzieciom)- I semestr.
W ramach projektu uczniowie klasy VII zrealizowali cykl zajęć warsztatowych według scenariuszy udostępnionych przez fundację, w oparciu o książkę Gorzka czekolada i inne opowiadania. Wykonali i udostępnili organizatorowi wytwory swojej pracy oraz zdjęcia dokumentujące działania (fotografie, plakaty). Nakręcili i opublikowali prezentację filmową, przedstawiającą wybraną wartość (https://youtu.be/lCHfaf9NT10). Przygotowali także gazetkę ścienną obok pracowni polonistycznej.
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- "PoczytajMy" (CEO)- II semestr.
Projekt obejmował cykl działań zmierzających do upowszechniania czytelnictwa wśród uczniów naszej szkoły: spotkania czytelnicze z wychowankami przedszkola, spotkanie z autorką książek dla dzieci i młodzieży, Joanną Olech, udział w majowej akcji Cała Polska Czyta Dzieciom oraz zbiórkę używanych książek i założenie kącika czytelniczego na korytarzu szkolnym -półka bookcrossingowa działa do dziś i cieszy się zainteresowaniem uczniów, którzy korzystają z księgozbioru i na bieżąco go uzupełniają .
Koordynator projektu: Barbara Puchała
- "Szkolny Klub Sportowy" gr.1 opiekun D.Sułek- zajęcia z piłki ręcznej i nożnej.
- "Łyżwy+lodowisko= Świetna zabawa" - wyjazdy na łyżwy- opiekunowie M. Dudkiewicz/ D. Sułek (3 wyjazdy)
PROJEKTY SPORTOWE
REALIZOWANE W ZESPOLE GIMNAZJALNO-SZKOLNYM W ZĘBOWICACH W LATACH 2011-2017
Rok |
Nazwa programu |
Wartość projektu |
Efekty/ Uwagi |
2011 |
„Animator Sportu Dzieci i Młodzieży” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator Zarząd Główny Szkolnego Związku Sportowego. Wartość dofinansowania 1800zł brutto. MSiT 900zł brutto, Gmina Zębowice 900zł brutto. Beneficjent ZGSz w Zębowicach. |
Program ogólnorozwojowy skierowany dla dzieci i młodzieży ze szkoły podstawowej. W ramach programu powadzone były treningi z piłki nożnej i piłki ręcznej. Program realizowano w miesiącach wrzesień- grudzień. |
2012 |
„Animator Sportu Dzieci i Młodzieży” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki WZ LZS Opole. Wartość dofinansowania 8600zł brutto. MSiT 1600 zł brutto, Gmina Zębowice 7000zł brutto. Beneficjent ZGSz w Zębowicach. |
Program ogólnorozwojowy skierowany dla dzieci i młodzieży ze szkoły podstawowej. W ramach programu powadzone były treningi z piłki nożnej i piłki ręcznej. |
2013 |
„Animator Sportu Dzieci i Młodzieży” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki SZS „Opolskie”. Wartość dofinansowania 5687,8zł brutto. MSiT 2275zł brutto, Gmina Zębowice 3412,8zł brutto. Beneficjent ZGSz w Zębowicach. |
Program ogólnorozwojowy skierowany dla dzieci i młodzieży ze szkoły podstawowej. W ramach programu powadzone były treningi z piłki nożnej i piłki ręcznej. |
2015 |
„Multisport” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki WZ LZS Opole. Wartość dofinansowania 11500 brutto w tym wkład własny 2700 brutto. Beneficjent ZGSz Zębowice. |
Program aktywności sportowej skierowany do uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. W ramach programu prowadzone były zajęcia z piłki ręcznej, piłki nożnej oraz lekkoatletyki. |
2016 |
„Juniorsport” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki WZ LZS Opole. Wartość projektu 9000 brutto w tym wkład własny 1700 brutto. Beneficjent ZGSz Zębowice. |
Program aktywności sportowej skierowany do uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. W ramach programu prowadzimy zajęcia z piłki ręcznej, piłki nożnej oraz lekkoatletyki. |
„Łyżwy + lodowisko= Świetna zabawa” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki- WZ LZS Opole. Wartość dofinansowania ok.1700zł netto. Beneficjent ZGSz Zębowice. |
W miesiącach styczeń-marzec realizowano program skierowany dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich i małych miast. Celem programu było upowszechnianie sportów zimowych. Uczniowie naszej szkoły pojechali na lodowisko „Toropol” w Opolu i pod okiem instruktorów uczyli się jazdy na łyżwach. |
|
„Umiem pływać” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator Gmina Zębowice. Wartość dofinansowania 8400zł brutto. MSiT 4200zł brutto, Gmina Zębowice 4200zł brutto. Beneficjent ZGSz Zębowice. |
W miesiącach kwiecień-czerwiec realizowano program nauki pływania dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. W zajęciach brały udział dzieci mające problemy z wadami postawy ciała oraz z otyłością. Dzieci miały możliwość nauczyć się pływać pod okiem instruktorów pływania. |
|
2017
|
„Łyżwy + lodowisko= Świetna zabawa” |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki- WZ LZS Opole. Wartość dofinansowania ok.1400 zł netto. Beneficjent ZGSz Zębowice. |
W miesiącach styczeń i marzec realizowano program skierowany dla dzieci i młodzieży z terenów wiejskich i małych miast. Celem programu było upowszechnianie sportów zimowych. Uczniowie naszej szkoły pojechali na lodowisko „Toropol” w Opolu i pod okiem instruktorów uczyli się jazdy na łyżwach. |
Szkolny Klub Sportowy 2017 |
Program realizowany przez MSiT. Koordynator wojewódzki SZS Opolskie . Wartość projektu 4200 zł (2100 zł wkład własny+ 2100 wkład MSiT ) |
Projekt realizowany od stycznia do listopada 2017 r. program skierowany dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Zajęcia ogólnorozwojowe: piłka nożna, piłka ręczna |