Udział w akcji #jestnaswiecej
W ramach zajęć świetlicowych uczniowie klasy 4b dołączyli do ogólnopolskiej akcji Fundacji Orange #jestnaswiecej. Kampania ta pokazuje, że hejterzy są w mniejszości wobec kulturalnych komentujących internautów. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.
Spotkanie z policjantem
Dnia 6 czerwca gościliśmy policjanta Marka Kotarę z KPP w Oleśnie. Uczniowie naszej szkoły podczas spotkania mieli okazję wysłuchać, jakie konsekwencje mogą mieć różne zachowania ryzykowne. Poruszono tematykę związaną z odpowiedzialnością karną, jaką mogą ponieść nieletni za swoje czyny, bezpieczeństwa oraz wszelkiego rodzaju zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnego zachowania.
Festiwal Ekologiczny w Niwkach
3 czerwca uczniowie naszej szkoły pojechali na Festiwal Ekologiczny do Niwek w ramach projektu „Bioróżnorodność Opolszczyzny z lotu ptaka”. Odbyły się tam finały konkursów; wiedzy o bioróżnorodności, ekologiczny i kulinarny. Pozostała część wycieczkowiczów wzięła udział w warsztatach pozyskiwania kolorów z natury, rozpoznawaniu liści i zabawach terenowych. Na wyniki konkursów testowych musimy poczekać…Natomiast dumni jesteśmy z naszych uczniów- małych kucharzy i cukierników ponieważ to oni zdominowali konkurencje kulinarne. Pierwsze miejsce zajęła uczennica klasy IV b Aurelia Paluch, trzecia była Matylda Wiecha z klasy IV b oraz wyróżniona została Milena Styczeń z klasy IVb. Gratulujemy! Zdjęcia
Zmiana w organizacji zajęć lekcyjnych
W związku z bardzo wysokimi temperaturami decyzją Pani Dyrektor w dniach 10 - 14 czerwca 2019 zajęcia lekcyjne zostają skrócone i odbywają się do godziny 13.30.
„ Kangurkowi laureaci”
Inicjatorem Międzynarodowego Konkursu „ Kangur Matematyczny” jest Stowarzyszenie „ Kangourou Sans Frontiѐres” z siedzibą w Paryżu. Odbywa się on raz w roku jednocześnie we wszystkich uczestniczących w nim krajach. W naszym województwie był już orgaznizowany po raz dwunasty. 21 marca bieżącego roku w naszej szkole wzięło w nim udział 40 miłośników matematycznych zagadek – uczniów klas: II, IV, V, VI i VIII.
Wycieczka klasy III gimnazjum
W dniach 29-31 maja, uczniowie klasy III gimnazjum byli na wycieczce turystyczno-edukacyjnej. Pierwszego dnia gimnazjaliści zwiedzali Interaktywny Park Edukacji i Rozrywki ROSENAU Zaginione Miasto w Pokrzywnej. Następnego dnia uczniowie wyjechali do Czech. Zwiedzili tam Jaskinię na Szpiczaku oraz uzdrowisko Jesenik. Ostatniego dnia wyruszyli w góry na edukacyjno-dydaktyczną ścieżkę przyrodniczą w rezerwacie przyrody „Cicha Dolina”. Uczniowie mieli okazję spędzić wolny czas na basenie i przy ognisku. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z wycieczki. Zdjęcia
Bezpieczeństwo nie tylko na drodze
Bezpieczeństwo nie tylko na drodze
Warto, by opiekunowie przywiązywali szczególną wagę do przekazywania swoim młodszym i starszym pociechom podstawowych zasad bezpieczeństwa, jakie należy przestrzegać, by nie zrobić sobie i kolegom krzywdy, czy też nie stać się ofiarą przestępstwa. Szczególnie istotna jest również obserwacja zachowania dziecka. Odkrycie faktu, że jest ono np. ofiarą przemocy ze strony kolegów w szkole, jest początkowo szczególnie trudne i stanowi bolesne doświadczenie. Zapewne trudno w to uwierzyć, nie można jednak tego ignorować i myśleć, że "sprawa się jakoś rozwiąże”. Twoje dziecko cierpi i każdy dzień jest dla niego ważny. Musisz mu pomóc, wspierać je w tym trudnym momencie jego życia, aby nie straciło wiary w siebie i ciebie - rodzica. Pamiętaj, że większość dzieci nie informuje dorosłych, iż doświadcza przemocy. Są różne powody takiego milczenia: lęk przed zemstą sprawców, brak wiary w pomoc i zmianę sytuacji, obawa, że nikt nie uwierzy, poczucie winy, wstyd itp.
Pamiętaj, musisz sam uważnie obserwować swoje dziecko. Warto też pamiętać o kilku ważnych sprawach:
~ Bądź przykładem. Postępuj tak, by być wiarygodnym. Dzieci są dobrymi obserwatorami i łatwo zauważą, gdy nie robisz tak, jak mówisz.
~ Wymagaj, ale stawiaj dziecku warunki możliwe do spełnienia.
~ Bądź konsekwentny, aby dziecko liczyło się z tobą i wiedziało, że ustalone przez ciebie normy w ważnych sprawach muszą być respektowane.
~ Poznaj przyjaciół i znajomych dziecka. Pamiętaj, że w tym wieku koledzy odgrywają dużą rolę i często mają duży wpływ.
~ Szanuj prawo dziecka do własnych wyborów, opinii, dysponowania swoim wolnym czasem. Doradzaj, ale nie narzucaj swojej woli.
~ Nie bądź nadmiernie opiekuńczy. Pozwól dziecku zdobywać doświadczenia; ono uczy się życia przede wszystkim robiąc nowe rzeczy, sprawdzając. Czasem popełnia przy tym błędy, bądź zatem czujny i w porę reaguj.
~ Określ jasno zasady dotyczące zakazu stosowania środków odurzających i innych używek, ale sam też unikaj nadużywania leków, papierosów i alkoholu.
~ Ucz, jak przezwyciężać trudności i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Dotyczy to także sytuacji, gdy ktoś proponuje narkotyki.
Są jednak sytuacje, których nie wolno bagatelizować. Masz prawo sądzić, że z dzieckiem dzieje się coś niedobrego, gdy zauważysz kilka z wymienionych niżej objawów jednocześnie:
~ oddala się od ciebie, staje się obce, mimo, że wcześniej byliście blisko
~ wyraża niechęć do rozmów, unika kontaktu, kręci w rozmowie, kłamie
~ ma kłopoty z nauką, choć wcześniej dobrze sobie radziło, wagaruje
~ jest niecierpliwe, rozdrażnione
~ ma sińce, zniszczone lub brudne ubranie, zniszczone przybory szkolne (np. plecak, piórnik, zeszyty), zapytane, nie potrafi wyjaśnić co się stało
~ wygląda na nieszczęśliwe, gorzej śpi
~ opuszcza się w nauce
~ myśli o sobie, że jest "gorsze", wycofuje się z kontaktów z innymi
~ staje się "zamknięte" w sobie
~ staje się apatyczne lub agresywne, zmienia nastrój
~ unika szkoły np. rano skarży się na bóle głowy, brzucha, traci apetyt
~ mówi np.: "nie lubię tej szkoły", "nienawidzę swojej klasy", "nie chcę tam chodzić", itp.
~ spóźnia się do szkoły, trzyma się blisko nauczyciela
~ wraca ze szkoły powoli, często dłuższą drogą
~ jest, na zmianę, pobudzone lub ospałe, sypia o dziwnych porach
~ znika często w ciągu dnia z domu, pod dowolnym pretekstem
~ wraca bardzo późno lub bez uzgodnienia nocuje poza domem
~ ma nowych znajomych, których nie chce zapraszać do domu
~ kwestionuje szkodliwość narkotyków, uważa, że powinny być zalegalizowane
~ ma przekrwione oczy, zwężone lub rozszerzone źrenice, przewlekły katar
~ w jego pokoju dziwnie pachnie, miewa fifki i fajki różnych kształtów, bibułki do skrętów, biały proszek, pastylki nieznanego pochodzenia, opalone folie aluminiowe, leki bez recept, nieznane chemikalia,
~ z domu znikają pieniądze i wartościowe przedmioty.
To były wskazówki dla Was, Rodziców.
Życzenia z okazji Dnia Dziecka
Drogie Dzieci,
Z okazji Waszego święta życzymy Wam wszystkim, tym dużym i tym małym, tyle spokoju ile potrzebujecie oraz tyle szaleństwa, aby życie nie wydawało się nudne.
Niech uśmiech od ucha do ucha promienieje na Waszych twarzach i każdego dnia niech spotykają Was niesamowite przygody w gronie wspaniałych przyjaciół i kochającej rodziny.
„Las jest moim przyjacielem”
Z przyjemnością informujemy, że konkurs plastyczny organizowany przez Nadleśnictwo Olesno „Las jest moim przyjacielem” został rozstrzygnięty. W dniu 15.05.2019 r. komisja konkursowa powołana przez Nadleśniczego Nadleśnictwa Olesno, nagrodziła i wyróżniła najciekawsze prace. Na konkurs wpłynęło 37 prac z 8 szkół”. Z naszej szkoły udział wzięła uczennica klasy II Paulina Dziemba, która otrzymała wyróżnienie za piękny album. Nagrodę odebrała w Izbie Leśno- łowieckiej w Muzeum Regionalnym w Oleśnie dnia 23 maja 2019 roku. Gratulujemy! Zdjęcia
Kolejny sukces naszej uczennicy!
20 maja 2019 r. w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu odbyła się uroczysta gala podsumowania Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych oraz kuratoryjnych konkursów tematycznych. Miło nam poinformować , że Agata Kozłowska, uczennica VIII klasy Publicznej Szkoły Podstawowej w Zębowicach została laureatką Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego o Księciu Janie Dobrym „Książę Jan Dobry – polityk, patriota, doskonały i oszczędny gospodarz”, zajmując III miejsce.
Przygotowanie pracy konkursowej, komiksu, pozwoliło wykazać się nie tylko zdolnościami plastycznymi, ale wymagało również wiedzy historycznej, wykraczającej poza podstawę programową oraz umiejętności literackich.